Alina Luca
by on March 26, 2024
81 vizualizări

"Dacă Elveția ar trebui să aleagă un animal național, vaca ar fi un concurent puternic”, spune Jacqueline Perifanakis. Spre deosebire de alte țări, Elveția nu are oficial un animal național. Dar dacă ar fi făcut-o, vaca ar trebui să se înfrunte cu marmota, ibexul și St Bernard, ca unul dintre cei „patru mari” prezentate de Muzeul Național Elvețian din Zurich în expoziția sa din 2018 „Bestiarul elvețian”. Într-un sondaj al vizitatorilor expoziției, vaca a ajuns pe locul al doilea.

 

"Probabil, parțial, câinii sunt animale de companie populare, iar St Bernard este o rasă originară din Elveția”, adaugă Perifanakis, care a curatat expoziția. Pentru mulți elvețieni, vederea unei vaci evocă un sentiment de apartenență care își are rădăcinile în istoria noastră. Vaca are o semnificație istorică care pleacă de la întemeierea Confederației Elvețiene în 1291. În 1386, în timpul bătăliei de la Sempach, vaca a simbolizat lupta noastră împotriva leului habsburgic.

 

Legătura istorică elvețiană cu vaca ne-a făcut uneori obiect de batjocură. Elvețienii erau percepuți ca negustori bogați care se ocupau de vite și brânză, pentru care erau numiți în mod disprețuitor „vachers” (pastori de vaci). Apoi, în secolele XVI-XVII d.Hr., termenul a căpătat conotații pozitive, cu o reverență sporită pentru stilul de viață exemplar al păstorului simplu.

 

Comerțul cu produse lactate a transformat vaca într-un simbol al prosperității economice. Fermierii elvețieni au început să-și exporte produsele lactate în secolul al XVIII-lea. „Multe dintre familiile vechi își câștigau existența și creșteau prosper din veniturile din vitele lor, în special din lapte, carne și produse din piele”, spune Blaise Maître de la serviciul agricol cantonal din Valais. „Mai ales în cantoanele de munte, unde până la ridicarea barajelor era puțină muncă”. Comunitățile mândre au imortalizat sursa prosperității lor în artele și meșteșugurile locale. În acest moment, vaca a devenit asociată cu tradiția Poya, conducerea vitelor până la pășunile alpine de vară și și-a făcut debutul ca o jucărie tradițională din lemn pentru copii.

 

Astăzi, importanța vacii în agricultura elvețiană este în creștere. Vacile sunt cele mai importante animale. Ele reprezintă peste 50% din toate animalele vândute. Potrivit Asociației Crescătorilor de Bovine Elvețieni. „Vaca este un animal drăguț de privit, în comparație cu porcul, de exemplu. Vacile sunt apreciate pentru aspectul lor blând, precum și pentru produsele derivate din laptele lor. Dacă nu ar exista vaci, nu ar exista lapte, nici brânză. , fara ciocolata."

 

Elvețienii au o relație specială cu ei pentru că evocă amintiri din copilărie, ale vizitelor la cabană sau la munte. Pentru Burkhardt, vaca simbolizează rădăcinile, tradițiile și moștenirea poporului elvețian. „Fiecare familie elvețiană are cel puțin o generație sau rudă în agricultură, de aceea toată lumea are o legătură cu vacile”, adaugă el. Potrivit lui Maître, "vaca poate evoca valori precum munca asiduă, tradiția și familia, dar și munții și frumusețea peisajului. În Valais, spunem că caracterul localnicilor este ca cel al vacii".

 

Vaca este, de asemenea, un ambasador apreciat în turism și publicitate. „Dacă vorbești cu un străin despre Elveția, ceasurile, brânza și ciocolata fac parte din conversație”, susține Burkhardt. Imaginea vacii prietenoase este folosită și în scopuri de marketing de către autoritățile și mărcile de turism. Mascota lui Swissmilk, Lovely, se bucură de un pic de dans, sărituri cu schiurile și fotbal.

Posted in: Familie & Casă
4 people place asta