Ființele umane au încercat să înțeleagă natura pentru a-și susține viața încă de la existență și au rezolvat ce au putut cu abilitățile lor intelectuale și obiective în condițiile actuale, dar și-au atribuit lucruri pe care abilitățile lor intelectuale și obiective nu le-au putut gestiona. la o putere ascunsă.
În acest proces, când s-a mutat într-o societate religioasă/agricolă așezată, și-a creat propriile valori ca urmare a nevoilor abstracte și concrete pe care le simțea în condițiile zilei și și-a creat propriile valori sacre prin sfințire. unele valori. Cu aceste valori sacre create, a format și clerul ca profesori ai sfințeniei.
Crearea polarizării
În afară de un segment care și-a actualizat valorile culturale și sacre în funcție de condițiile lumii de astăzi, de știința acceptată și de învățăturile științifice adoptate, un segment care nu poate depăși valorile sacre care sunt închise discuțiilor și chestionării își continuă viața în la fel.
Din păcate, actualul guvern își continuă puterea, văzând aceste valori sacre ca pe o oportunitate și creând polarizare în societate.
Celebrul filozof Bertrand Russell spunea: „Nu m-aș gândi niciodată să mor pentru ideile pe care le apăr, pentru că s-ar putea să greșesc în gândurile mele”.
Dacă doriți să citiți articolul nostru intitulat „Reacționismul religios”...
Când noi, ca oameni, nu acceptăm că gândurile noastre nu sunt adevăruri absolute, ci interpretări relative, așa cum spunea filozoful Nietzsche: „Nu există nici un drept sau un rău absolut în evenimentele sociale abstracte care nu sunt obiective din punct de vedere științific, există interpretări”. iar când cealaltă persoană acționează cu aceleași prejudecăți, suntem într-un conflict constant. Când nu empatizăm și nu suntem conștienți că gândurile noastre sunt codificate în subconștientul nostru în funcție de condițiile trecute și prejudecățile noastre sunt formate și când le vedem ca adevăr absolut, suntem în general în conflict cu prejudecățile, peste tot și în fiecare segment (indivizi). , comunități și societăți etc.). Întrucât conflictul nu aduce beneficii nimănui, se formează indivizi și societăți nefericiți.
În plus, din moment ce majoritatea societății nu citește și nu pune întrebări; Ei nu cunosc conținutul unor concepte simple cotidiene.
Ce este fericirea?
De exemplu, nu suntem conștienți că conceptele de eroare și infracțiune sunt în mare parte diferite în ceea ce privește conținutul. Întrucât ei nu știu că eroarea este ceva făcut neintenționat și crima este ceva făcut intenționat, atunci când subliniați greșeala celeilalte persoane, în loc să o luați ca pe un feedback pozitiv din care să învețe, ea se simte învinuită și intră în conflict cu tine, iar aceasta devine o sursă de conflict nesfârșit și de nefericire naturală atunci când continuă.
Cum să fii fericit? Concluzie.
Celebrul om de știință Albert Einstein spune: „Încălcarea prejudecăților este mai greu decât împărțirea atomului”...
După cum se vede în această zicală, soluția nu este ușoară, dar nici imposibilă.
Dacă noi, ca indivizi, devenim conștienți că toate tipurile de identități culturale și valori pe care le-am dobândit conform condițiilor trecute sunt predate, ne limităm valorile sacre la lumea interioară și acceptăm faptele științifice de astăzi în lumina secularismului și laicismului, vom va vedea că adevărata fericire stă în valorile etice comune și terenul comun al umanității. Dacă facem un efort cu această perspectivă obiectivă și înțelegem și acționăm într-un stil de viață secular și secular luând gândirea științifică ca ghid, va apărea un beneficiu comun.
Acesta va fi cel mai important pas pentru fericirea și pacea umanității și a societăților.
İsmail DOĞAN