Procesul început între Ford Otosan și Ford Motor Company pentru preluarea fabricii din Craiova din România a fost finalizat recent.
CEO-ul Koç Holding, Levent Çakıroğlu, a declarat: „Odată ce Craiova devenind o parte importantă a rețelei de unități de producție a Ford Otosan, experiența de inginerie și producție a companiei noastre va fi mutată la dimensiunea internațională”.
În declarația făcută de Ford Otosan către KAP, „În conformitate cu contractul, se vor plăti 356 de milioane de euro la închiderea preconizată a avea loc în 2022, 196 de milioane de euro inclusiv dobânda vor fi plătite în iunie 2025, 23 de milioane de euro inclusiv dobândă. va fi plătită în decembrie 2028, iar fabrica din România va fi plătită în 2028- În funcție de rata de utilizare a capacității anticipată pentru 2034, se poate face o plată suplimentară de până la 140 de milioane de euro. „Prima sumă de plată care urmează să fie efectuată în 2022 va fi supusă ajustării în funcție de capitalul de lucru net, datoria netă și valoarea investiției realizate în proiectul New Generation Courier până la acea dată la data transferului”.
Astăzi, în fabrica de la Craiova din România sunt produse modele de autoturisme Puma și EcoSport și motoarele pe benzină Ecoboost de 1,0 litri.
Producția EcoSport va fi întreruptă de la sfârșitul anului 2022.
În timp ce producția Ford Puma continuă, acest model va fi însoțit de o versiune electrică din 2024.
În plus, modelul New Generation Ford Courier va fi produs și în fabrica din Craiova.
Vehiculul va fi produs cu motoare cu ardere internă în 2023, iar cu opțiune electrică din 2024.
Ford Otosan va investi 490 de milioane de euro pentru productia New Generation Courier, care va incepe in 2023 la Craiova.